Cobi Volkswagen T2 Busz, 1:35, 154 k
A német Volkswagen autógyár 1972-es Transporter 2b Bus modelljének építőmodellje 1:35-ös méretarányban. Az autó narancssárga színben, fehér tetővel és lökhárítókkal készült. Az első motorháztetőt egy nagy VW jel díszíti. Az üvegezés átlátszó műanyagból készült, és az autó játék közben könnyen gurul. Az Action Town és Youngtimer kollekció történelmi járművei annyira vonzóak, hogy mindet szeretné majd összegyűjteni. Az építőmodell a Volkswagen AG hivatalos licencével készült.
Tudta, hogy:
- Míg a kelet-német utakon őrült rozsdás fémek, Barkas néven száguldoztak, a Volkswagen már a legendás Transporter második generációját készítette elő. Eredete azonban Hollandiában keresendő.
- A legendás Transporter alapjait a holland Volkswagen autókereskedő, Ben Pon fektette le, aki a gyártósorokon észrevette a rakodóplatós teherautókat, amelyek elöl raktérrel és hátul kabinnal rendelkeztek. A háború utáni Európában mindenféle jármű hiányzott, így az ügyes B. Pon elkezdte ezeket a rakodóplatós teherautókat kínálni ügyfeleinek. Az érdeklődés óriási volt, de a holland hatóságok elutasították, hogy engedélyezzék egy olyan autó üzembe helyezését, amelyben a sofőr a rakomány mögött ült. Ez azonban nem tántorította el Benát. Kivágta a korabeli szórólapot, és egy fehér papírra ragasztotta a rakodófelület előtti kabin képét, majd elindult a Volkswagennél.
- A VW vezetősége a koncepciót megvizsgálta és jóváhagyta. Így született meg a legenda, amely ma már a hetedik generációját éli.
- A T2 sorozatgyártása 1967 nyarán kezdődött. A Volkswagen nem tudta kielégíteni a keresletet. A piacra kerülés első hónapjaiban a gyártó tízezres nagyságrendű megrendeléseket regisztrált. A gyártási kapacitásokat napi 270 darabra kellett növelni. Összehasonlításképpen elmondható, hogy a kelet-német Barkas 30 év alatt annyi darabot gyártott, amennyit a VW 1,5 év alatt.
- A jármű szerkezete egyszerű és megbízható volt. A standard furgonhoz fokozatosan hozzáadták a platós, Kombi, mikrobusz, Caravelle, mentőautó és a vászontetős Samba verziót.
- A mikrobusz több belső elrendezésben volt elérhető. A legnépszerűbb a 8 üléses + sofőr verzió volt.
- A 70-es években a lekerekített formák valódi lelkesedést váltottak ki. Az autó mindenkinek tetszett, de a Transporter valóban kultikus járművé vált az Egyesült Államokban a hippikultusz csúcspontján.
- A Transporter egyszerűen tetszett. A Ford Econoline annyira csúnya volt, hogy „hearse”-nek, azaz temetkezési autónak hívták.
- Az utazások barátokkal fesztiválokra, a természetbe vagy jó „matroshoz” Mexikóba mindennaposak voltak.
- Összesen 1 280 000 darab T1 készült sokféle verzióban.
Paraméterek:
- Összeszerelés utáni méretek: 14 x 6 x 5,5 cm
- Kockák száma: 145 db
- Méretarány: 1:35

Iratkozzon fel a hírlevélre