Classic Kit repülőgép A04070 - de Havilland Mosquito B.XVI/B.35/TT.35 (1:72)
Összerakható repülőgép modell. Méret: 1:72; 17,4 cm. A csomag tartalmaz: 182 összerakható darabot.Információ az eredetiről és a modellről:
Ez a 1:72 méretarányú készlet 182 darabból áll, és 21 újonnan tervezett alkatrészt tartalmaz, beleértve:
Nyitható és zárható bombázó ajtókat
A 4000 font súlyú „Cookie” bombát
A bombázó belső terének alkatrészeit
Célok vontatásához szükséges csörlő alkatrészeit és egyéb részleteket
3 új, figyelemfelkeltő festési lehetőséget, amelyek mesélnek a Mosquito repülőgép szerepének változásáról a második világháború végén és a háború utáni időszakban – beleértve a TT.35 „TA719” célvontató színes változatát, amely a mai napig fennmaradt.
1944-től a de Havilland Mosquito B.XVI-t a frontvonalon lévő századoknak szállították. A B.XVI a korábbi B.IX változat fejlesztése volt, de új túlnyomásos kabin került beépítésre, hogy a repülőgép magas tengerszint feletti magasságokban is tudjon működni.
Bár nem volt fegyverezve, a B.XVI 3000 font súlyú bombaterhet tudott szállítani. Nem sokkal a B.XVI gyártásának megkezdése után a gyártósoron módosításokat hajtottak végre, amelyek lehetővé tették a 4000 font súlyú „Cookie” bombák, más néven rombolók szállítását, amelyek pusztító romboló képességgel rendelkeztek.
Ezeknek a félelmetes fegyvereknek az ereje és a Mosquito műveletekkel összefüggő legendás sebesség és bombázási pontosság lehetővé tette a bombázó parancsnokság számára, hogy nyomást gyakoroljon az ellenségre a második világháború utolsó szakaszaiban.
Ebben az időszakban, az első próbarepülésre 1945. március 12-én került sor, a Mosquito utolsó bombázó változata, a B.35, fejlett fejlesztési fázisban volt. A Merlin 113/114 motor hajtotta, a háború véget ért, mielőtt a B.35 szolgálatba állt volna. Ennek ellenére hosszú karriert futott be a háború utáni RAF-nál, és 1954 elejéig üzemeltetési szolgálatban maradt.
Amikor 1951 májusában az RAF szolgálatába állt egy új sugárhajtású helyettesítő a Mosquito helyett, az English Electric Canberra, a B.35-öt kivonták a frontvonalbeli műveletekből, és sok B.35 továbbra is működött másodlagos szerepekben, még a célvontatókká való átalakítás után is.
Ezeket az átalakításokat a Northamptonshire-i székhelyű Brooklands Aviation Ltd végezte, és TT.35 néven ismerték őket. A civil légvédelmi együttműködési egységek (CAACU) egységeinél 1963 májusáig üzemeltek, amikor az utolsót kivonták a forgalomból. A TT.35 célvontatási rendszere egy G típusú, szél által hajtott ML csörlőből állt, amely 6000 láb (1824 m) nem csavarodó acélkábelt használt, amely egy textil stabilizáló rudat vontatott a célhoz.
A csomag tartalma:
Műanyag modell, összeszerelési útmutató, festési útmutató és matricák.
A modell részletei:
Méretarány: 1:72
Darabszám: 182
Hossz: 174 mm
Szélesség: 229 mm
8 éves kortól ajánlott.
Figyelmeztetés: Fulladásveszély! A termék kis részeket tartalmaz. NEM AJÁNLOTT 3 ÉV ALATTI GYERMEKEKNEK!

Iratkozzon fel a hírlevélre