Classic Kit repülőgép A07115 - Junkers JU87B-2 / R-2 (1:48)

Márka Airfix
Termék kódja 30-A07115
16 660 Ft Áfá-val 21 430 Ft
3 - 7 nap
  • Kézbesítés futárral legkésőbb: 21.5.2024
  • Szállítás díja: 1 990 Ft
points Vásárlással szerez
53 pontot
Termék leírása

Classic Kit repülőgép A07115 - Junkers JU87B-2 / R-2 (1:48)

Ragasztandó repülőgép modellje. Méret: 1:48; 22,9 cm. A csomag tartalmaz: 158 darab ragasztásra.

Eredeti információk:
Noha a Ju87B Stukát általában a Wehrmacht félelmetes villámcsapásaihoz társítják a második világháború elején, ez szintén nagyon hatékony haditengerészeti bombázó volt. Pontos merülési robbantásokat tudott végrehajtani bármely szövetséges hajó és flotta ellen a La Manche csatornán, Észak-Afrikában és a Földközi-tengeren. Amellett, hogy a háború alatt a Luftwaffe szerves része volt, Olaszország, Románia, Bulgária és Magyarország légierőiben is szolgált.
Stuka merülési támadásai annyira igényesek voltak, hogy számos automatikus mechanizmust és funkciót kellett bevonni ezekbe a manőverekbe. Kb. 4,5 km tengerszint feletti magasságban a pilóta a pilótafülke padlóján található látvány segítségével határozta meg célpontjának helyzetét. Miután a pilóta megkezdte a leszállást, a repülőgép motort és légcsavarjait automatikusan irányították, hogy a merülés leszálláskor a lehető legjobban viselkedjenek. Az automatikus felvonó később a gépet a farokon nehezítette. A pilóta hátramozgatta a kart, ami csökkentette a vezérlőpálca „ütését”, és gyorsan elindított egy jól meghatározott műveletsort, amely helyes végrehajtás esetén biztosította, hogy az indított töltés pontosan elérje a kívánt célt. Egy pillanat alatt beállította a szárny szárnyait, levette a fojtószelepet és bezárta a hűtő szárnyakat. A repülőgép automatikusan leereszkedett egy 180 fokos dugóhúzóban, és ugyanakkor a légfékeket automatikusan rúgtak is, hogy az esés sebességét állandó 580 km / h sebességre korlátozzák. Ezen a ponton nem volt visszaút - elindult a támadás.
A pilóta testére nehezedő nyomás természetesen fokozódott, de még mindig sok munkája volt. A pilótafülke ablaka oldalán egy vörös vonal mentén követte a süllyedési szöget, és hozzáigazíthatja azokat a horizonthoz - 60, 75 vagy 80 fokos lejtés esetén. Aztán, mielőtt elindította a fő nehézbombát, előre látott előre egy rögzített látómezőn, hogy kiegyenlítse a támadás irányát - a magasságmérőn villogó fény jelzi az optimális magasságot a pilóta elindításához. A bombát egy nagy U alakú tartószerkezetre helyezték, amely rázkódott és a lőszert biztonságosan szabadon engedte a nagy légcsavar elérésétől és egyenesen a célpont felé. A művelet során a pilóta többször is megpróbálta megnyugtatni a szárnyak tetejéből kiálló vörös tűket, amely arról tájékoztatta, hogy az automatikus eséskompenzációs rendszer aktív abban az esetben, ha a túlterhelés miatt elveszíti az eszmét. Mindez néhány hektikus másodperc alatt megtörtént!
Miután a bombák elhagyták a síkot, maga a gép művelet-sorozatot indított a merülés kompenzálására. Ezen a ponton a legénység a legnagyobb ütésnek volt kitéve, amikor a túlterhelés általában több mint hat alkalommal haladta meg a gravitációs erőt, ami legalább a szem károsodásához vezethet. Amikor a repülőgép vízszintesen állt, és orra a horizont fölött volt, a fék szárnyai automatikusan bezáródtak, a fojtószelep kinyílt, és a légcsavar felállt - a pilótanak ezt követően gyorsan manuálisan ki kellett nyitnia a hűtő szárnyokat, hogy megakadályozzák a motort a túlmelegedésben, és átvegyék a repülőgép irányítását. Ebben a pillanatban volt a legsebezhetőbb, mivel alacsonyan, viszonylag alacsony sebességgel és az ellenség területén repült. Ezenkívül a pilóta hátsó lövésze továbbra is eszméletlen lehet, sőt maga is kissé lassan érezhette magát, ugyanakkor a környéken lévő minden légi elleni ágyú, puska és ellenséges sík minden oldalról lőtt rájuk.

Szín (kötelező színek):
A - Junkers Ju 87R-2 Stuka, 2./Sturzkampfgeschwader 3, Görögország, 1941 tavasz - 111, 26, 33, 53, 56, 60, 62, 65, 85, 103, 240, 241, 242
B - Junkers Ju 87R-2 Stuka, 2./Sturzkampfgeschwader 2 - 111, 26, 33, 34, 53, 56, 60, 62, 65, 103, 240, 241, 242, 249

A modell részletei:
Mérete: 1:48
Alkatrészek száma: 158
Hossz: 22,9 mm
Szárnyszélesség: 28,8 mm
Nehézség: 3
Test repülési órái: 3

8 éves kortól ajánlott.

Figyelem: fulladásveszély! A termék kis alkatrészeket tartalmaz. 3 év alatt nem alkalmas gyermekek számára!

Vélemények
0 értékelés
Megvásárolta 1 + vásárló

Játszani és nálunk vásárolni megéri